Alla inlägg i kategorin ‘E-postmarknadsföring’
fredag, 8 januari 2010, 17:15
Inom en snar framtid börjar vi skicka ut ett eget litet nyhetsbrev med längre artiklar och personliga erfarenheter kring e-post. Som prenumerant kommer du ungefär en gång i månaden att få ta del av intressant material som inte finns tillgängligt på bloggen. Anmäl dig som prenumerant redan nu!
söndag, 25 oktober 2009, 22:17
Hittade den här minisajten om e-post som jag tycker är ganska bra.
www.emailisnotdead.com
tisdag, 20 oktober 2009, 21:10
I ett split-test skickade Dressed Up! två versioner av samma nyhetsbrev. Den ena versionen hade en gif-animation och den andra versionen hade bara bild.
Ämnesraden var ”VIDEO: Susan Boyle Makeover :: Fall Tadashi Gowns Modelled” (källa).
Versionen med gif-animation hade 26% högre click-through rate. Kan vara värt att testa om man länkar till video.
söndag, 18 oktober 2009, 22:19
Fick ett personligt mail från en säljare i en datorbutik i Malmö, där jag köpt min laptop för snart ett år sedan. Han påminner mig om att min ettårsgaranti snart går ut, vilket jag inte hade koll på. Han erbjuder att förlänga garantin två år och att han då fixar det åt mig. Han upplyser mig också om att datorn får ett höjt andrahandsvärde med en förlängd garanti.
Inget märkvärdigt egentligen, ganska säljigt, men det är smart och det funkade på mig. Jag tror det är långt ifrån alla säljare som utnyttjar e-post till det här. Det är dessutom möjligt att automatisera den här typen av merförsäljning med transaktionsmeddelanden som triggas efter ett år, när garantin börjar gå mot sitt slut.
måndag, 12 oktober 2009, 21:07
Google Wave ska ju ta över allt vad e-post heter, eller så förstår jag mig bara inte på det.
Den här sidan visar iallafall att det är mycket här i världen som är lättare att förstå än Google Wave. Det mesta faktiskt.
Idag bloggar vi, vi Twittrar och vi berättar vad vi gör hela tiden och vad vi går och tänker på, via FaceBook. Ska vi behöva göra vågen nu också när vi vill maila något?
Det finns nog en gräns för hur avancerat något får lov att vara för att det ska attrahera den stora massan och ersätta den teknik som alla redan använder.
Jag tror faktiskt att vanlig e-post är här för att stanna för många av oss. Ett tag till iallafall.
Företaget Etsy har blivit bland de största, om inte störst, på marknaden för handgjorda föremål. De har funnits i fyra år. Förut hade de ingen direkt e-postkommunikation med sina köpare. Men de senaste sex månaderna har de byggt upp kommunikationen och redan är det den största trafikmagneten till hemsidan. Större än de sociala nätverken, bloggarna och forumen.
Källa
Sida 19 av 21« Första«...10...18192021»