onsdag, 28 april 2010, 16:19
Personligt brev
Lite nördvarning på mig nu kanske, med alla små exempel på ”appar” och Mac-verktyg. Men det är inte bara verktyget som gör att jag gillar det här nyhetsbrevet utan sättet det är gjort på. Hur företaget marknadsför nya produkter utan att verka billiga eller ”säljiga”.
Produktnyheten kommer i form av ett personligt brev i berättande form, med en av företagsgrundarna som avsändare. Utformat som ett traditionellt brev med en personlig underskrift och företagsstämpel. Det är också stilrent och snyggt utformat.
Och sen den lilla detaljen längst ner som jag speciellt gillar. En liten ikon i form av en varningsskylt som tydligt markerar att jag kan avregistrera mig om jag vill och förklarar hur jag hamnat på utskickslistan för detta brev.
Det här är ett typiskt utskick från Panic. De är väldigt personliga och ärliga i allt de gör, vilket ger ett seriöst intryck.
Fem hjärtan!