Alla inlägg i kategorin ‘Seminarier’

tisdag, 29 juni 2010, 16:55

Utvärdering på Käringön

Vi hade ett par underbara dagar förra veckan på Käringön. Syftet var att utvärdera årets Nordic E-Commerce Summit tillsammans med Voice Event. Två e-postleverantörer hade varsin dagning under eventet. Compost presentation finns här.

Har ni önskemål på talare eller ämnen till nästa år så bara maila mig.

På bilden har ni Niclas Mellbin och Gun Jansson Molin från Voice Event. Mattias Ekestena, Lena Nilsen och jag från Wipcore. Eftersom Kristian försåg mig med bilderna så valde han inte välja någon bild där han själv var med. Så, Kristian Hagset är fotograf.

(Och ja, jag har uppmärksammat att jag pratar på nästan varenda bild)

Sarah@@@@@

tisdag, 22 juni 2010, 14:35

Det är NI som kommer ta död på e-postkanalen… säger Compost

Vad Robert på Compost menar med det kan ni se om ni klickar på bilden nedtill. Presentationen är från Nordic E-Commerce Summit och är väl värd att titta på.

Tack Robert för en bra presentation och att du var så flexibel och anpassade innehåll efter den övriga agendan.

/Sarah

måndag, 14 juni 2010, 09:45

Nytt e-postkapitel

Jag har tidigare pratat om boken ”E-handelsguiden” som lanserades i och med ”Nordic E-Commerce Summit”.

Jag fick privilegiet att skriva ett kapitel om e-post. Här har ni det!


Marknadsföring med e-post

Vill ni ha ett exemplar av hela boken så bara maila mig.

Har ni varit inne på forumet och sett de presentationer som ligger uppe? Om inte så tycker jag ni ska göra det.

Enjoy! @@@@@

onsdag, 9 juni 2010, 11:31

Artikel om reaktiveringsmail

Idag publicerades den artikeln om reaktiveringsmail som jag pratade om innan. Skrev den för Wipcore så den ligger här.

Nu börjar Nordic E-Commerce forum att fyllas på med allt filmat material från årets kunskapsdagar.  Ni kommer till forumet här.

/Sarah @@@@@

onsdag, 7 oktober 2009, 18:30

Länka till rörlig bild i e-post

Förbereder mig inför seminariet i Köpenhamn i morgon. Ämnet är e-post vs rörlig bild.
I stort sätt kan man säga att det är inte ett bra alternativ att låta en filmsekvens spela direkt i ett öppnat mail. Det är alldeles för stor risk att mailet blir trasigt eller att spamfilter stoppar det på vägen.
Men att länka till rörlig bild på rätt sätt har en fantastiskt effekt. Om det görs på rätt sätt så ökar ”click-through-rate” markant. Jag läste en blogg av Anna Yeaman som berättar att deras CTR ökade från 20-27% till 50-67% när de började använda sig av länkar till rörlig bild. Den siffran höll faktiskt i sig när hon skrev detta inlägget ett år senare.
Det är nämligen så att förstår mottagaren att det handlar om rörlig bild och de ser bilden med playikon så ökar klicken 5 gånger mer än när man har en vanlig textlänk.
Vi testade detta själva när vi bjöd in till det svenska seminariet. Jag och Anders spelade in en varsin hälsning och la det i vårt egna nyhetsbrev. Om vi jämför med tidigare inbjudningar i våra nyhetsbrev så fick denna inbjudan 29% av de totala klicken i hela brevet jämfört med 5% som vi haft när det bara har varit en textlänk.

Så effekterna av att länka till rörlig bild när det görs på rätt sätt är alldeles för goda för att stå över. Men glöm inte alt-texter och preheader för de som har blockerat bilder.