lördag, 20 oktober 2012, 21:05
Bästa e-postkampanjen
MacHeist, som jag bloggat om tidigare, har gjort det igen – den bästa e-postkampanjen.
Det MacHeist gör är att samla ihop ett gäng applikationer, paketera dem på ett attraktivt sätt och sälja dem till ett kraftigt reducerat pris under begränsad tid. För 29 dollar får man aplikationer till ett värde av 589 dollar varav 25 % går till välgörenhet.
Kampanjen genomför de med hjälp av gamification och en snygg, ganska aggressiv e-postkampanj som består av många mail – men då får man också mycket gratis. Fram till dagen då paketet är tillgängligt får man lösa gåtor och problem och på så sätt ta hem gratis applikationer.
Man får lite av värde med varje mail som kommer.
Snyggare och mer välgjorda e-postkampanjer får man leta efter.
Kolla på de här e-postutskicken och bli inspirerad:
Mailen här ovan ser ut att vara en enda stor bild, vilket inte hade varit bra med tanke på att de flesta e-postklienter blockerar bilder – men så är det inte. Det är en hel del text i breven också om man scrollar ner:
Och när man kommer till webbsidan är det samma snygga design:
Kampanjen körs också jämsides på Facebook och Twitter:
Med den här kampanjen bygger de upp intresset och ger mervärde under en lång tid innan själva erbjudandet dyker upp. Det håller e-postprenumeranterna engagerade och nyfikna och med hjälp av gamification-tänket så blir det samtidigt ett litet spel och ett digitalt äventyr.