onsdag, 30 maj 2012, 00:22
Undvik direktreklam som e-postmarknadsföring
Detta e-postmeddelandet har skickats till info@iloveemail.se i enlighet med reglerna för e-postmarknadsföring i Data Protection & Marketing lagstiftning i Europa.
Så här står det i sidfoten på många svenska företags nyhetsbrev och dessa nyetsbrev duggar tätt på våra info-adresser. Det är brev vi inte vill ha.
Jag tycker det är synd att svenska företag väljer att skicka denna typen av obeställda nyhetsbrev. Varför vill man inte kommunicera och skapa kundrelationer? Varför använder man en EU-lagstiftning som ursäkt för att inte anstränga sig i sin marknadsföring?
Vänligen svara INTE på detta meddelande eftersom det kommer från en e-postadress som inte övervakas.
Det här skriver man intill avregistreringslänken. Det är tydligt att man inte vill ta ansvar för sin marknadsföring och man gör det besvärligt för e-postmottagaren att kontakta företaget. Skicka alltid från en tillgänglig e-poostadress!
Du får detta nyhetsbrev eftersom du är registrerad i vår databas.
Varför finns vi i er databas? Undvik att köpa databaser med e-postadresser. Det blir så tydligt att ni inte bryr er om era kundregister.
Nog med negativa exmepel – här kommer ett föredömligt exempel från Kjell & Company:
Du har fått detta nyhetsbrev för att du handlat hos oss, beställt katalog eller anmält dig själv (läs mer). Vill du avsluta prenumerationen är det enkelt, klicka här. Vi tar gärna emot synpunkter på detta mail eller på våra produkter. Skicka ett meddelande till kundtjanst@kjell.com.