tisdag, 18 oktober 2011, 17:25
Bra mailflöde från Carpetvista
När jag handlar på nätet så vill jag ha en viss trygghet vad gäller framförallt betalning och leverans. Och så tror jag de flesta känner. En av mina senaste beställningar på nätet, fick jag bekräftat att den var skickad för två veckor sedan, men den har fortfarande inte dykt upp. Nu har jag fått en länk på mailen för att kunna spåra förseändelsen, så jag kan se att den rört på sig för fyra dagar sedan. Men det är långt ifrån alla e-handlare som skickar spårningslänk med mailkvittot.
CarpetVista i Malmö, som säljer mattor på nätet, är bra på att informera kunden.
Förutom den utförliga produktinformationen de har på sajten, är deras mailbekräftelser speciellt bra och förtroendeingivande.
Så här ser de ut:
1. Så fort jag betalat mattan så kommer ett utförligt kvitto på mailen:
2. När de skickar mattan dagen därpå får jag ett mail till som säger att mattan är på väg och de ger mig en länk så att jag kan spåra försändelsen:
3. Dagen efter detta kommer UPS med mattan och kort därefter samma dag kommer ytterligare ett mail med den här informationen:
Tack för att du handlat hos oss. Vi ser att du nu tagit emot din beställning och hoppas att du är fullständigt nöjd med såväl mattorna som vår service.
Vi kämpar ständigt för att bli bättre. Dina synpunkter som kund är mycket viktiga och vi vill ta tillfället i akt och ställa ett par frågor till dig. Vi är mycket tacksamma om du vill ge oss en minut av din tid.
Jag tycker CarpetVista har bra logistik och de ser till att göra dig medveten om detta per e-post. Köpprocessen känns grundlig och trygg.
Jag blev lite nyfiken på deras e-handelsbutik efter att vi haft Ludvig Friberger från CarpetVista på scen under Nordic eCommerce Summit i år.
Du kan se på Ludvigs presentation här: