onsdag, 24 augusti 2011, 20:17
Bra alt-texter!
Titta på det här nyhetsbrevet. Så här ser det ut när bilderna är blockerade:
Lägg märke till att menyn längst upp är alltså gjort i text och inte bild. Det kan jag tala om är riktigt omständigt att få till så det passar i alla e-postklienter och i mac vs pc. Texten ska alltså passa inom ramen för varje ”knapp” oavsett på vilken dator mottagaren sitter på. Grymt!
Alt-texterna, alltså den text som syns när bilderna inte visas, har fokuserat på det som Marks and Spencer tycker är viktigast. Den som inte ser bilderna får oavsett budskapet som M&S tycker är viktigt.
Jag gillar särskilt den där lilla texten ”View Offer” eller ”View Lingerie” osv. Man uppmanar läsaren att titta på bilderna så man ökar chanserna till att sälja. Visst är detta fullständigt självklart när man ser det?
Så här ser brevet ut när bilderna är på och visst är inte skillnaden så jättestor?
Vill ni göra mig en tjänst. Jag ska ha ett par föreläsningar i höst om e-post. Vad skulle ni tycka var intressant att få lyssna till för tema eller innehåll? Ni skulle göra mig väldigt glad om ni ville maila mig på sarah@iloveemail.se och ge mig förslag.
Sarah@@@@@