tisdag, 14 juni 2011, 17:05
Twitter – e-postarens vän
Hade jag fått välja bara ett verktyg att komplettera e-postmarknadföringen med hade jag valt Twitter. Så här kommer ett enkelt Twitter-tips:
Kolla på den här kopplingen och tänk på vad du Twittrar för länkar. Är de relevanta för din hemsida, din verksamhet eller din blogg? Det är inte bara dina vänner som utnyttjar länkarna, tänk på det.
I det här fallet syns vi på en förstaplacering på Google, på sökningen ”html email boilerplate”. Inte för att vi faktiskt har förstaplatsen men för att vi Twittrat förstaplatsen. Och förstaplatsen är högst relevant för vår blogg vilket ger oss relevanta besökare.
Vi pratar ofta om relevant e-postmarknadsföring men det gäller såklart att vara relevant i alla kanaler.
Tillägg: Ska nämna att jag inte vet rent tekniskt hur Google kopplar ihop detta, det kan vara så att det bara är folk i din bekantskapskrets som får ta del av dessa extra sökträffar. Men det är guld värt oavsett.