tisdag, 12 april 2011, 21:22
Trevligt välkomstmail
Jag hittade denna sida för en tid sedan. Jag har flera gånger trummat för att även välkomstmailet ska vara genomtänkt. Första intrycket är så viktigt och gör ni ett bra intryck så kommer inte prenumeranterna att fundera på om de verkligen har anmält sig till det här nyhetsbrevet som dimper ner i deras inkorg.
Om vi först tittar på själva förfarandet när jag klickat i att jag vill ha deras nyhetsbrev så är de humoristiska i tonen och tar udden av allas tankar om att företaget ska veta alldeles för mycket om kunden. De säger att de vill veta beninnerlängd…(Säger man så??) favoritsmak på tuggummi osv. I mitt fall så ler jag åt meningen och tänker ”klart jag fyller i detta för de ber inte om så mycket”. Det jag däremot verkligen gillar är att jag kan välja hur ofta jag vill ha deras brev. Längst ner.
I själva välkomstmailet så fokuserar de på att tacka dig som har anmält dig. Det är faktiskt bättre än att säga ”du är nu prenumerant till vårt nyhetsbrev”, eller ännu värre som några elever på Nordic eCommerce Academy uppmärksammade ”Du har nu lagts till på xxx lista”. Som kund vill du inte höra att du lagts till på någons lista bland alla andra. Som kund vill du känna dig unik!
Det som också är bra med detta mail är att de ger kunden möjlighet att få mer utav företaget via Facebook, Twitter och Bloggen.
Bra gjort Innocent! När ni har en juice på spirulina ska jag bli en trogen kund!
Sarah@@@@@