fredag, 18 mars 2011, 17:31
Joel och Anton gav e-post en chans och fick omedelbar utdelning
Joel Falck och Anton Malmberg är fantastiskt duktiga på mycket. Entreprenörer som sätter sig in i saker och lär sig det som behövs för att få sina e-butiker att utvecklas. De behöver egentligen inte mycket hjälp ändå fick jag detta mail från Joel Falck igår.
Har nog inte berättat det tidigare, men det senaste mejlutskicket vi gjorde för Muminmuggar.se, efter att ha lyssnat på ditt föredrag kring e-post var helt klart mest lyckat hittills. Slog alla rekord. 25% ctr, omvandlingsfrekvens på 12% och snittransaktion på 66 kr/besök. Riktigt kul!
Vad gjorde de för förändringar? Joel svarar så här:
Dessa var några av de konkreta ändringar vi genomförde:
– utformade en medveten preheader-text som syftade till att locka mottagaren att öppna
– vi ändrade formateringen så att varje nyhetsenhet bestod av bild + rubrik + text + länk vidare
– vi schemalade utskicket till att gå kl 14, strax innan vi brukar se en av dagens två toppar i antalet besök på Muminmuggar.se
– bytte även mejlsystem till Mailchimp
Jag är så nördig när det gäller e-post och jag är så glad att jag kunde få vara med på ett litet hörn så … ja, jag är rörd:) (Föda barn förändrar mycket med dig som person).
Ett av deras mail finns här:
Gå in på deras sida och kolla muggarna och deras sida för köksartiklar. Anmäl er till deras nyhetsbrev och se vad exemplariska de är!
Min favoritmugg? Jo, denna, så klart.