måndag, 20 december 2010, 23:07
Trött på alla julhälsningar via e-post?
Om du instämmer i rubriken ovanför så försök att själv göra nåt annorlunda. Om du är en av dem som önskas ”God Jul” flera gånger om dagen, just nu, så är det förmodligen samma sak med dina prenumeranter. Kanske inte just ”önskandet” av fina helger och ett gott nytt år är något som du ska lägga högst upp i brevet. Kan du fokusera på något annat? Det kan vara så att dina prenumeranter tycker att det är befriande att läsa om något annat än att vi får en fin och vit jul… (Särskilt om du som jag är trött på den här snön och allt kaos vi hamnat) När jag började skicka nyhetsbrev såg jag ganska snabbt att hade man inte en alldeles särskilt bra kampanj kring jul så var det inte de budskapet man ska satsa på nån vecka innan jul.
Nåväl känner du att ni ändå måste göra ett julutskick så försök att gå ifrån den vanliga designen men grönt och rött.., Hittade det här exemplet från mailchimp.
Jag gillar när man har en bord som går över hela skärmen som de gjort här. Dessutom har de lagt länkar till sociala medier lite annorlunda. Hör och häpna men detta är en av Mailchimps standard mallar för ”Holiday templates”. Vill ni se fler exempel på mailchimps julbrev finns de här.
Vill ni höra min åsikt så strunta i att rafsa ihop ett julutskick nu. Satsa på ett riktigt bra brev tills alla är tillbaka efter julledigheten. Något som uppmuntrar och som ger era läsare värde. Precis vad man behöver när man ska ta nya tag.
Sarah@@@@@