torsdag, 7 oktober 2010, 17:11
Vem avgör om frekvensen är rätt?
Jag vet att jag är tjatig och att ni kanske tycker att jag är dramatisk när jag ber er att tänka på mottagaren av e-post i alla lägen. E-post är inte helt lätt det skiljer sig en aning från andra kanaler, jag vet det. Sen kan jag inte lägga för mycket ansvar på er. Det kom jag på idag när jag hittade en artikel om e-post av några som säger sig vara experter på e-post. Arg och riktigt irriterad blir jag när jag hittar såna här meningar.
”Skicka istället så många nyhetsbrev som du anser är relevant för ditt företag. Om du skickar ett brev per vecka når du fler kontakter än om du skickar en gång per månad.”
Kontentan av det den här personen säger är att det är du som avgör hur relevant ditt budskap är. Du avgör vad som är en bra frekvens på dina utskick. Om du resonerar så här så ber jag dig att läsa ett inlägg från någon som inte arbetar med e-post men som har testat 20 stora e-handlare och deras nyhetsbrev i Sverige.
När ni har läst färdigt Lenas berättelse vill jag bara säga en sak. Det är era mottagare som bestämmer om ni skickar relevanta erbjudanden. Det är era läsare som avgör när frekvensen på utskicken är i rätt takt för dem. Utan era prenumeranter har ni inga brev att skicka överhuvudtaget.
Där med basta!
Sarah @@@@@