torsdag, 19 augusti 2010, 17:49
Tydlig information ger fler lojala läsare
Jag betalar TV-licensen, så klart:). Eftersom jag är i begrepp att flytta så hade jag lite frågor till Radiotjänst och besökte deras hemsida. Personligen kan jag tycka att det är lite tråkigt att de lägger så stor tonvikt på att förklara varför man ska betala TV-licensen och vad som händer om man inte gör det. Jag tror inte att de som inte betalar besöker deras hemsida. Men det är min personliga åsikt. Däremot så upptäckte jag att de hade ett nyhetsbrev och klickade på anmälan-knappen. Då kom den här tydliga informationen upp:
Utan att ta alldeles för mycket tid från mig så berättar de klart och tydligt vad en prenumeration innebär. I ingresstexten får jag veta vilka som informerar och ger mig tips samt hur många gånger per år. (1,2) De visar att de tar hand om mitt förtroende, e-postadressen, på allra bästa sätt. (3) Som om det inte vore nog så har jag möjlighet att se tidigare utskicks innehåll.
Inget märkvärdigt men klart och tydligt och jag som prenumerant vet var jag kan lägga förväntningarna. Vill man inte göra mer av sina välkomstmail eller välkomstinformation så tycker jag detta är en bra start.
Synd, som sagt, att de lyckas tjata en gång till – även här- hur viktigt det är att betala licensen.
Sarah @@@@@