tisdag, 8 juni 2010, 11:49

Ge prenumeranten möjlighet att välja frekvens på utskicken

Efter Nordic E-Commerce Summit så håller jag koll på Bryan Eisenberg som visade sig vara en alldeles särskilt kunnig och intelligent man. Delar av hans presentation lägger jag ut här så fort jag fått den.

Han har skrivit ett blogginlägg där han ger 7 tips till att behålla sina prenumeranter. Det kan ni läsa här.

Jag fastnade särskilt för hans sjunde tips. När en prenumerant bestämt sig för att avsluta sin prenumeration så se det som en möjlighet att behålla dem. Kanske ska de få välja bort viss typ av information eller få bestämma frekvensen i utskicken. Jag gillar något som BMW gör.

De låter prenumeranterna göra uppehåll i sin prenumeration. När jag har semester eller reser bort så är det en service att kunna välja bort vissa nyhetsbrev under en tid. Inboxen kommer att vara överfull ändå och kan jag ta bort prenumerationer under en tid som sen automatiskt sätter igång när jag är tillbaka. Det tycker jag är alldeles förträffligt!

Jag har inte sett det på många ställen men jag tror att detta skulle göra att man fick behålla några av de prenumeranterna som annars väljer att avsluta sin prenumeration.

Thanks Bryan, hope to see more about e-mailmarketing on your blog soon! @@@@@