måndag, 19 april 2010, 22:15
Var annorlunda!
Ja, var annorlunda. Det är ett sätt att säkerställa att meddelandet sticker ut, blir uppskattat och gör mottagarna av budskapet mer mottagliga för vad man har att säga. Men hur lätt är det då att vara annorlunda? Och hur annorlunda får man vara innan man blir udda, för att sen kanske bli konstig o.s.v. Det beror givetvis helt på omständigheter. Men jag skulle vilja lyfta ett nyhetsbrev som har tagit ett enkelt men intressant grepp för att slå två flugor i en smäll. Julas nyhetsbrev ser ut som många branschkollegors på sätt och vis, och innehållet i stort är givetvis fokuserat på säsongens för tillfället lägsta priser på de mest passande varorna. MEN, man har en bit ner i mailet stoppat in information om, och länk till, alla tjänster som för tillfället är lediga inom Jula. Ett lite annorlunda tänk som jag tycker är riktigt trevligt i all sin enkelhet. Man hade kunnat göra det lite snyggare genom att anpassa vem man presenterade vilka tjänster för genom att låta geografisk demografi styra innehållet för mottagaren. Men alla har vi något att lära! Och man får givetvis effekten att ansökningar kommer från de som verkligen är intresserade av avsändaren och dess tjänster från början, och inte bara ett nytt jobb.
Länk till webb-version om ni vill se det i sin helhet.