tisdag, 25 augusti 2009, 16:02
Brevhuvud
Arbetar man med e-postmarknadsföring så lär man sig snabbt att man har inte många sekunder på sig att fånga uppmärksamheten hos mottagaren. Därför ska man försöka att undvika att ha gigantiska brevhuvuden som egentligen inte kommer med någon ny information.
Titta på dessa exempel som jag själv har fått idag. De har utnyttjat sina ”huvuden” bra. Resume lägger plats annonser alldeles högst upp till höger. Som mottagare gillar vi bättre att klicka när länkarna ligger till höger än till vänster så i detta fall får säkert platsannonserna en hel del klick.I brevet från Veckans Affärer lägger det information om en krönika samt senaste nytt.
Titta på ert brevhuvud igen och se om ni kan förenkla det, göra det en aningen mindre kanske skala ner på ”standardinformation” och lägga in mer värde för era mottagare. Men inte för mycket så det upplevs som rörigt… Lycka till med era huvuden!