onsdag, 9 september 2009, 17:36

Exempel på bra nyhetsbrev


Amerikanska exempel på bra nyhetsbrev finns det gott om. Vi har inte kommit lika långt när det gäller innehåll och design. Därför blev jag så glad när jag fick detta brev från Telia i morse.

Några detaljer som de har gjort väldigt bra…
Litet brevhuvud så att jag som mottagare snabbt kommer in i den aktuella informationen. De är medvetna om att de har lite tid på sig att fånga mig som läsare. Bra balans mellan text och bild vilket gör att jag som mottagare inte missar information om bilder är blockerade.
Hela texten är utformad så att den pratar till mig. Ger tips om hur jag kan använda min mobil eller mitt bredband smidigare. Snabbfrågor finns längs hela högerkanten, alltså där jag helst av allt klickar. De visar att de är intresserade av min åsikt. Jag får se vad alla andra svarat när jag själv klickat för ett alternativ. Dessutom så fortsätter brevet efter att jag läst resultaten, på samma sida. Göran Adlén är en uppskattad trendanalytiker. Telia delar med sig av en intervju med honom. Ett brev fullt med värde. Och visst ser det bra ut?!
Jag ska vara helt uppriktigt. Jag har varit mycket missnöjd med Telia den senaste tiden eftersom mitt bredband och min hemtelefon har strulat rejält. Men efter detta brev som visar med alla medel att de vill ge mig bra och relevant information utan att sälja in ännu mer… så ligger Telia betydligt bättre till. Tusen tack!