söndag, 21 mars 2010, 12:43

Du vet att du arbetet för länge med e-postmarknadsföring om du…

Den här artikeln författades av Sarah Wittbom för Apsis Sweden AB, 2007 – 2009.

Avslutar vänskap eller kärleksaffärer med att du ”avprenumererar” dem.

Inte kan läsa någon text som är bredare än 600 pixlar.

Kan komma på sjutton olika synonymer för ordet ”gratis”.

Viktigaste varorna är inpressade i vänstra hörnet på din inköpslista.

Söker efter avprenumerations-länken eller skräppostknappen i direktreklam.

Tar bort personer från din adressbok om de inte ringer tillbaka tre gånger i rad.

Alltid skickar två vykort, julkort eller påskkort. Ett med bara text och ett med bilder och färger.

Avvisar födelsedagskort som inte har avsändarens postadress tryckt på baksidan av kuvertet.

Har alt-texter på fotografierna i ditt bröllopsalbum.

Ber om bekräftelse när dina vänner accepterar inbjudan till ditt bröllop.

Börjar en konversation med ”Hej ##subscribername##”.

Lägger till uppgifter på alla i din telefonlista – exempelvis vad de har för typ av telefon och abonnemang

Ringer runt till alla som fått dina vykort från semestern och frågar när de fått vykortet, när de läste det, hur många gånger de läste det och om de vill ha annan typ av vykort inför nästa resa.