onsdag, 21 september 2011, 07:53
Fem ingredienser som fångar generation Y med e-postmarknadsföring
Sarah är på webbdagarna i Göteborg idag och har föreläsningen ”Fem ingredienser som fångar generation Y med e-pstmarknadsföring” klockan 13.50. Det Sarah bland annat berättar om är generation Y:s förmåga att snabbt ta till sig ny teknik och just för tillfället är det smartphones och surfplattor som äter upp konsumentmarknaden. Dessa mobila enheter påverkar såklart även marknaden för e-postklienter och hur vi läser vår e-post.
Ben Richardson som grundat Campaign Monitor, en internationell e-postleverantör, har varit generös och tagit fram aktuella siffror för den skandinaviska marknaden åt oss.
De ser ut så här:
Om vi avrundar siffrorna så har mobila e-postklienter så mycket som 26 % av den skandinaviska marknaden. En väldigt hög siffra och den fortsätter att öka lavinartat. Den här siffran är dessutom högre än den globala siffran som är 18 %. Du hittar den globala statistiken och mer detaljer kring detta på Campaign Monitors hemsida.
Nu när du har den här statistiken, ska du fundera på hur dina e-postutskick ser ut och vad du kan göra för att anpassa dem bättre för mobila enheter. Mer om detta kommer givetvis här på bloggen.
Lyssna gärna till Sarahs presentation idag om du är på webbdagarna i Göteborg och vill veta mer om generation Y och e-postmarknadsföring.
Tack Ben Richardson för siffrorna!