tisdag, 21 september 2010, 21:02
Lanvin har fattat hur bra e-post fungerar!
Besökte Lanvins hemsida. Han är ju ofantligt populär, så populär att H&M ville arbeta tillsammans med honom för en kollektion. H&M har lagt upp intervjuer med honom på sin hemsida. Här kan du titta på dem.
När du tittar på dem så kan du dela dem med dina vänner. Då har de lagt upp en liten ikon för just e-post. klickar du på den får du upp denna enkla ruta.
Smidigt. Nåväl, det var egentligen inte det jag skulle berätta. Jag provade en parfym från honom och blev lite nyfiken på nya kollektionen så jag besökte hans hemsida. När jag fått välja språk så poppade genast denna ruta upp.
Alltså, innan jag kan se något så ber de om min e-postadress och information för att skicka rätt information. Mycket föredömligt, se själva här. Gör man så här förstår man hur mycket man tjänar på e-post. Jag njuter och är naturligtvis prenumerant i och med detta.
Nu skulle inlägget ha varit slut här om det inte var för att jag provade H&Ms funktion att tipsa om intervjun med Lanvin via e-post. Här ser ni det:
Titta uppe i vänstra hörnet… De tycker tydligen att jag ska svara till en no-replyadress… Aja baja H&M! En lite miss händer så lätt. I detta fallet är det så dumt när det står ”svara till” och är ett personifierat mail. När det står ”Svara till” så har avsändaren lagt till den texten eftersom det inte är standard. Så jag som mottagare ser att jag kan svara på det här kommersiella mailet och sen står det ”no-reply”
Hmm… Lite dubbla budskap. Vad som är viktigt är att testa, testa, testa. Finns inga genvägar. Se det alltid från kundens sida.
Skönt att det inte bara är jag som missar saker ibland. (Missade precis bostadsrättsföreningens möte med en och en halv timme.)
God natt.
Sarah@@@@@