Alla inlägg i kategorin ‘Blandat’

måndag, 7 september 2009, 16:20

E-postmarknadsföring för kraftbolag i Hemne

Hade privilegiet att få berätta lite mer om e-post utanför Trondheim.
Intresset är stort för att kommunicera med sina kunder och uppdatera dem med oilka typer av information. I Norge är det betydligt fler som använder sig av Outlook 2007 än i Sverige. Vilket gör att det är, om möjligt, mer påtagligt att designen är en utmaning att få till.

Lite bilder från det.

onsdag, 26 augusti 2009, 18:07

Exempel på formulär för anmälan till nyhetsbrev


Visst blir man lite stressad över att behöva samla in så mycket information som möjligt redan vid anmälningstillfället. Samtidigt vill man inte fråga för mycket så man avskräcker honom eller henne. Idag anmälde jag mig till ett nyhetsbrev som hade ett mindre formulär men det innehöll precis lagom med information och de frågade inte efter för mycket uppgifter.

Dessutom så visar de tidigare brev vilket känns som en trygghet i att jag ser exempel INNAN jag anmäler mig. Och de försäkrar mig om att min adress inte kommer att användas av någon annan än dem. De är mån om att visa att de tar vara på mitt förtroende. Bra exempel!

tisdag, 25 augusti 2009, 16:02

Brevhuvud

Arbetar man med e-postmarknadsföring så lär man sig snabbt att man har inte många sekunder på sig att fånga uppmärksamheten hos mottagaren. Därför ska man försöka att undvika att ha gigantiska brevhuvuden som egentligen inte kommer med någon ny information.
Titta på dessa exempel som jag själv har fått idag. De har utnyttjat sina ”huvuden” bra. Resume lägger plats annonser alldeles högst upp till höger. Som mottagare gillar vi bättre att klicka när länkarna ligger till höger än till vänster så i detta fall får säkert platsannonserna en hel del klick.I brevet från Veckans Affärer lägger det information om en krönika samt senaste nytt.
Titta på ert brevhuvud igen och se om ni kan förenkla det, göra det en aningen mindre kanske skala ner på ”standardinformation” och lägga in mer värde för era mottagare. Men inte för mycket så det upplevs som rörigt… Lycka till med era huvuden!

lördag, 11 juli 2009, 17:36

What the heck is Electronic Mail? (1981)

Det här var e-post 1981.

”Electronic mail is a term that’s been bandied about data processing circles for years.
Simply put, it means high-speed information transportation.
One of the most advanced methods is terminals talking to one another.
Your mailbox is the terminal on the desk. Punch a key and today’s correspondence and messages are displayed instantly.
Need to notify people immediately of a fast-breaking development? Have your message delivered to their terminal mailboxes electronically, across the hall or around the world.
Electronic Mail is document distribution that’s more timely, accurate and flexible than traditional methods.
There’s no mountain of paperwork.
Administrative personnel are more effective.
Managers have access to more up-to-date information. Decision-making is easier.
Tomorrow’s automated office will clearly include Electronic Mail. But like the rest of the Office of the Future, it’s available at Honeywell today.”

onsdag, 8 april 2009, 17:02

Äntligen!

Äntligen har vi kommit igång med en blogg. Det ska bli fantastiskt roligt att dela med sig av det vi lär oss inom e-postmarknadsföring. Intresset bara ökar för var dag som går och med hjälp av bloggen kan vi kommunicera ut snabbt och effektivt tankar ideér till er.
Framför allt kan vi få era kommentarer och använda det som lite mätverktyg för var ert intresse ligger och vad era behov är inom detta område.

Just nu kan vi meddela att vi genomför en serie med seminarium i maj. Det kommer äga rum i Oslo, Malmö, Göteborg och Stockholm. Betoningen kommer ligga på e-post och rörlig bild. Vi är glad att YouTube kommer bidra med ett inslag.

Mer information följer, just nu så är vi bara så glada att vi kommer igång.