Alla inlägg i kategorin ‘Blandat’

söndag, 22 augusti 2010, 14:12

E-postradio

eMail Radio från The eMail Guide i Kanada är en radioshow om e-post. De sänder live på tisdagar och arkiverar programmen i mp3-format på webben. Något för den inbitne e-postnörden.

måndag, 16 augusti 2010, 21:37

Till hjälp när ni väljer e-postverktyg…

När man ska börja arbeta med e-postmarknadsföring så tror man ofta att det bara handlar om att skicka ett nyhetsbrev en gång i månaden. Men ack så fel man kan ha. Allt från välkomstmail till en bekräftelse när de valt att avprenumerera sig ska fungera per automatik. Hade jag varit er så hade jag titta på schemat(pdf) och frågat den leverantören ni är intresserad av hur mycket de hjälper till med allt det övriga. Vad som ingår och vad som blir en supportkostnad. Vilka automatiska utskick hjälper de er att sätta upp och vad får ni för hjälp när något strular eller ni vill ändra i något utskick? Se på schemat och fundera vad ni skulle behöva hjälp med.

Något annat som vi får frågor på är hur man skaffar prenumeranter. Därför har vi gjort ett schema (pdf) även för det. Christopher har filat för att gör illustrationerna förklarande. Hoppas det kommer till användning.


Välj rätt e-postleverantör (PDF)

Skaffa nya prenumeranter (PDF)


Sarah@@@@@

tisdag, 10 augusti 2010, 23:39

IPhone-skal för e-postälskare

För en tid sedan fick jag en present av Christopher som jag blev så glad för. Så här såg presenten ut:

Min Iphone blev så fin med denna design och jag har fått så många trevliga kommentarer från andra som sett min telefon.

Nu är vi lite sugna på att göra en ny design och skulle vilja göra den mer personlig. T ex att man kan ha sin egen e-postadress i loggan. Vad tycker ni? Vilken design gillar ni bäst och skulle ni kunna tänka er att ha er e-postadress på baksidan på telefonen?

torsdag, 29 juli 2010, 23:26

Två nya artiklar av Sarah

Om ni inte prenumererar på Wipcores kunskapsbrev eller missat tidigare länkar finns Sarahs senaste artiklar även här på bloggen:

1. Förvandla övergivna kundvagnar till beställningar med e-post

2. Sluta skicka enbart ”säljande” nyhetsbrev så ökar du din försäljning via e-post!

måndag, 26 juli 2010, 12:41

Hur tar ni hand om er ”mailsupport” egentligen?

Under ett par veckor har jag suttit med Mystery Shopper. Den undersökningen där vi provar att handla i e-butiker, retunerar varor och testar kundtjänst.  Vid ett flertal tillfällen har jag fått höra hur företag inte kan förstå varför kunder ringer när de kan maila in sina frågor och få svar den vägen. Och visst är det smidigt för en kundtjänst att ta emot mail och svara när de undersökt ”fallet” istället för att ha kunden i örat som vill ha ett omedelbart svar.

Jag tillhör den kategorin av kunder som faktiskt hellre ringer upp. Anledningen är att jag tycker man allt för ofta får svar som inte är tillräckliga eller missförstådda så jag får ringa i alla fall. Dessutom så tar det alldeles för lång tid innan jag får svar. Men jag har ibland tänkt att det kanske är mer mina fördomar som talar… Nu har jag fått belägg för mina farhågor.  När Mystery Shopper testade supporten på 20 svenska e-handelsföretag var det på tok för många som faktiskt inte svarade. Det vi gjorde då var att skicka ett till mail påpeka att vi inte fått svar och ställt frågan igen. Om vi räknar bort dessa fall så fick vi i snitt vänta 16.6 ARBETSTIMMAR. Det betyder att vi inte räknat över natten t ex. Något annat som förvånade mig var hur ofta vi fick fel svar. Bara en sån sak att man svara med helt fel tilltalsnamn. Vid ett tillfälle när en kollega mailade och skrev under med sitt namn som är Mikael så fick han svar ”Hej Michaela”…SKÄRP ER!!!

Jag förstår att kunder inte mailar in sina frågor. De vill ha svar med en gång. Och tror ni att ni säljer på det här sättet så är ni helt fel ute. Vill jag som kund fråga om en produkt är det av yttersta vikt att jag får svar innan er konkurrent svarar snabbare och bättre!!

Snälla,  sätt er in i hur ni tar hand om era kunder via mail. Lägg upp en struktur där det går fortare och ni tar det på lika stort allvar som när en kund ringer upp. Det är betydligt bättre och mer kostnadseffektivt att använda sig av e-post även i en support.

Vad tycker ni? Maila mig gärna era synpunkter.

@@@@@ Sarah

Sida 11 av 18« Första...10111213...Sista »